sobota 5. listopadu 2016

Španělský život: jó začátky jsou vždycky těžký

Můj španělský život začal koncem října. Tak dlouho jsem koukal do mapy Španělska a zkoumal podnebí od Galície po Andalusii, až jsem vykoukal, že mě to pevninský Španělsko momentálně nerajcuje. A tak, světe div se, Kanárský ostrovy nechť domovem mým se stanou. Takový puntíky nekdě v Africe, kulturně v Evropě, s pouštěmi i pralesy, sněhem i plážemi, celý to je takový nijaký, na pomezí, nestálý jako ty naše životy... Jup, to by mohlo jít. Hned po příletu se to na mě sesypalo: teplota o 25 stupňů vyšší, slunko praží jak strejda Hubert kávu na starý pánvi, vlhkost na utopení a cesty rozpálený jak fena v útulku.

Typický venkov na jižní straně Tenerife
Inu - každý svýho štěstí strůjcem. S Annou jsme přiletěli na Tenerife South někdy odpoledne. Do naší příští destinace, malýho města Arafo, to máme nějakejch šedesát kiláků. "To dáme za den", ujišťuju Annu s pohledem zkušenýho zeměpisce a stvrzuju to mrknutím pravýho oka. S pocitem, že si můžem dát den voraz, vyrážíme směrem k pláži k našemu prvnímu kempu. Po příjezdu zjišťujem, že kemp je zavřený už pár měsíců. Podle místních nějaký problémy s úřady, nicméně cedule nikde a frčí jim i web, jakoby se nechumelilo - nu co, takhle to tu asi chodí, takže to zabivakujem hned vedle plotu. Holt Kanáry Klajbič, si zvykej.

I tady stejný problémy: Postaví hotel → zničí ráj
Další den za svítání na nic nečekám, hážu hadry stranou, protože tohle není sranda čéče, tohle je Klajbič a oušn.

Anna na pláži z vulkanickýho černýho písku
Druhej den se vydáme směr Arafo. Sotva vyjedem, zjišťuju další problémek: cesta do Arafa vede z drtivý většiny po dálnici. Áha. Takže takhle to dopadá, když plánuješ praktický stránky novýho života den předem! Cesta, kde můžou kola, se nazývá výstižně "Calle de la Montaña" a hádej asi proč? Nejdřív šlapeš pět set výškovejch metrů do kopce, aby ses pak kodrcal nahoru a dolů po nekonečnejch zatáčkách místní horský cesty a eventuálně se jednou dostal do Arafa.

Někde v kopcích
Když začínáme šlapat, je kolem osmý ráno. Po hodině dojedem tak tak do prvního města a mně je tak blbě, že dáváme siestu po zbytek dne. Je mi docela jasný, proč: slunko a žádná voda mě vysušily jak když po deseti pivech usneš v srpnovým poli. A tak piju a piju, co to jde, ale stejně mám pocit, že toho víc vypotím. Holt Kanáry Klajbič, si zvykej. K večeru už je všechno cajk a vydáváme se opět do kopců. Po hodině jízdy se stmívá a my narážíme na tak krásný piknikový místo, že se tam rozhodujem zůstat do dalšího dne.

Klajbič piknikuje
Tak, jsme tu třetí den a zatím pořád jedem do Arafa. Jsem ulepený jak ruce malý Toničky po dvouhodinovým mazlení se s lízátkem, a tak hlásím, že tento den bude šlapací, že chcu sprchu a do toho Arafa dojedem, aj kdyby nevím co. No a vono co. Jedem jedem, až dojedem do městečka Fasnia. Spočnem, Anna čekne mail a zjistí, že její mámu kopl kůň a polámal ji pár kostí v těle a ona je teď na kapačkách na předoperačním. No potěš koště. Zbytek dne tak neujedem zase nic - ne, že bychom tím Annině mámě pomohli, a tak některý věci chcou čas, než se vstřebaj. Bivak hážem kousek za městem někde mezi velkým a ještě větším kaktusem v místě, kde zrovna není žádnej vyloženě velkej kaktus, jen malý kaktusátka, na který když v noci šlápnu, mám pocit, že mi prodiravěly nohu až k oku. Holt Kanáry Klajbič, si zvykej.

Koní domeček
Ráno se vzbudím, na těle kromě miliád komářích bodnutí vrstvu soli, vlasy slepený do jednoho kusu něčeho, čemu by i Marleyho jednodred říkal "pane", ve spacáku pískoviště, vody v lahvi jen tak prstama poťapkat jak buržoa když počítá love a po stanu lozí ještěři a gekoni, kteří tu dorůstají délky až 0,8 m a to už jako nevím, jestli je pořád mazlitelný, na mě už to je docela post-mazel. Nic prostě, teď už to pude! A taky že šlo. Na dvě hoďky jsme do toho šlápli a dlouho před polednem dojíždíme do Arafa do místního ekologickýho centra, kde se budem měsíc učit o permakultuře a buddhismu. První rada, kterou dostanem, zní: "Zavírejte si na noc dveře kvůli moskytům". Tak je zavřem - kdo nám ale řekne, jak se bránit proti gekonům dlouhým jako předloktí, který děsně rádi zevlí vedle postele a v rozích zdí, to už nám neřekne nikdo. Je mi z toho všeho už nějak šoufl a tak jdu na svou kadiboudu, otevřu dveře a jen vidím, jak zdejší obyvatelstvo čítající velmi rozvětvenou gekoní rodinu mizí v díře pod záchodovým prkýnkem. Holt Kanáry Klajbič, si zvykej. Ale nenech se zmást, prostíče, je to tu krásný a gekoni stejně nekoušou.

Malé gekoňátko v našem domečku

5 komentářů:

  1. Ty vole! Kaj ses to vydal Misan :D Ja bych brecela jak cip! Hlavne kvuli tem gekonum, ty bych jako nedala asi no. Ale zkusenost jak cip! Priprava na jizni ameriku ne?
    Tak good luck a doufam, ze Annina mamka bude brzy ok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Yeah, srandy kopec tady, se stav! Hlavně ta španělština je docela dym. Až jsem tomu udělal mem dneska https://i.imgflip.com/1dmawi.jpg

      Vymazat
  2. Zdravim vás z bytu 4 zdi obalené EPS venku hluk a do ledničky 5 kroků chystám se na noční (hnus hnusů). Klasicky se nadopuji, aby každý viděl, že v noci nespat je naprosto normální. M. a A. tohle se mi libí nejistota, uskostlivé stavy, smíření, zrození, bytí. Mám z vás takovou radost. Nedávno jsem přemyšlel jak užasně je lidské tělo adaptabilni. Z toho jak píšete je cítit extrémní radost. Hlavně ne sebe dávejte moc pozor vyjímečných world moveru si mají všichni vážit. Uvědomte si že vám nic nepatří jste tam pouze v pronájmu. Krásné vidět a číst jsem opět štěstím bez sebe. Udělali jste mi takovou radost tím že ono to všechno jde jen se nebát. Hodně sil myslím na vás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och, Činčusi Činčuji, díky za zprávu! Přeji Ti vše nej, to víš, že na sebe budeme dávat pozor. Měj se famfárově!

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat