středa 18. února 2015

Práce šlechtí prej

Tak nějak jsem dospěl do bodu, kdy jsem si řekl, že dost bylo punkování a je na čase se do toho zase jednou opřít. Posledních skoro pět měsíců jsem se věnoval svojemu staronově objevenému koníčku, který pracovně nazývejme flákačka. Taková flákačka se skládá z 20 hodin knihovničení týdně a zbytek času prozevlíš jak zámecký pán. Cestuješ, chodíš na koncerty, v místním muzeu tě znají jménem, chodíš za holkama, běháš, hraješ na různý nástroje, posloucháš muziku, plaveš v oceánu, hraješ si s Couchsurferama,


králíkama, fotíš, čteš, občas pomůžeš kámošce sklidit seno,


slavíš narozky zas jednou,


vaříš všechno možný a třeba vyrábíš stůl. Taková flákačka je fakt strašně užitečná na zlepšování mojich životních dovedností. Tak třeba posledně jsem zjistil, že když chce člověk udělat pivo s jemně skořicovou příchutí, je dobrý tu skořici nejdříve svařit; nebo taky že v pneumatikách se dají s přehledem pěstovat rajčata a taky že když děláš buchtu, nemůžeš dát troubu místo "200 stupňů / 60 minut" na "300 stupňů / 40 minut", že takhle život prostě nefunguje.

Takže jsem se jal si hledat další práci k tý mojí knihovničině, tentokrát zas jednou něco tesařskýho. Čekal jsem, že si práci časem najdu, a tak že mi bude trvat přijetí pár hodin, jsem zas tak moc jako nečekal, stejně jako že nastoupím za dva dny. Na druhou stranu to je na těch stavbách to krásný, že se s tím nikdo nepáře, že to pořád funguje tím stylem, že člověk vidí tesaře u cesty a zeptá se ho, kde má šéfa, ten mu ukáže prstem na Maora v bejzbolce a už si domlouváš dýchánek s majitelem firmy, kterej když vidí, že máš dvě ruce a dvě nohy a víš, co je to vzpěra a překlad, tak tě z patra vezme. A tak zase stavím, ach já zase jednou stavím, řežu dříví a bouchám zdi, a zbytek týdne knihovničím. Trochu jsem nicméně nevychytal pracovní dobu, páč pracuju teď 7 dní v týdnu přes 60 hodin, a tak když ty letenky jsou fakt drahý ciwoe a je to jen přechodně, dokud mi neskončí kontrakt v knihovně. Moje nové pracoviště vypadá nějak takhle:


...pro srovnání tadydle jedna knihovnická těsně před otevřením.

Čili teďka je fakt vorking tajm, to abych mohl koncem května odhodit dláto z ruky, zahledět se na obzor, přivřít oči a jedním koutkem se usmát, protože budu vědět, že zas jednou nastal trevl tajm.

2 komentáře: